El Canal 33 dedica avui una part del programa Thalassa a Lloret de Mar. L'espai televisiu explica històries de persones que viuen en contacte amb el mar, ja sigui per a subsistir o per a gaudir-ne.
Un dels reportatges d’avui parlarà del passat mariner de Lloret, que data d’abans de Crist, destacant que el seu port va ser un dels més importants per al desenvolupament del comerç del Mediterrani. Aquell món, segons explicarà Thalassa, va desaparèixer a mitjans dels anys 70 a causa de l’entrada del turisme. Un fenomen, però, que va dur al poble noves oportunitats i riquesa.
Avui podrem veure a la televisió indrets destacats de Lloret, com el cementiri, l'església parroquial, el castell de Sant Joan, el paratge de Santa Cristina, etc. El programa es complementarà amb entrevistes a lloretencs que aportaran, amb la seva visió, coneixements sobre el passat mariner de la vila.
Agustí Blanch, lloretenc present en el rodatge, explica que coneix als directius de Thalassa i que feia temps que els insistia que vinguessin a rodar al municipi. El resultat és el reportatge que veurem avui pel Canal 33 i que mostra un Lloret que "no surt gaire sovint als mitjans de comunicació".
El programa de reportatges Thalassa s’emet avui divendres, a partir de les 22 hores pel Canal 33. A la matinada repetiran el programa. També el podran visionar a internet, a l’adreça www.tv3.cat / thalassa.tv3.cat / thalassa.
