L'Ajuntament de Lloret reclama a Educació que comenci, d'una vegada, les obres de l'institut-escola que s'ha de construir en el barri de Fenals. El futur centre -que serà el primer de Catalunya en reunir en un mateix espai els alumnes d'infantil, primària i secundària- acumula força retard.
El projecte es va presentar la tardor passada i des de llavors no s'ha fet cap pas endavant. L'última notícia que ha transcendit és que les obres han de començar l'octubre d'enguany.
Mentrestant els alumnes fan classe en barracons, una situació que s'agreuja ja que cada cop hi ha menys espai donat l'increment d'escolars. Matilde Pérez, representant de l'AMPA de l'institut-escola, assegura que “no tenim biblioteca, l’espai per a psicomotricitat és just… i ara un altre barracó amb 50 nens, que ens fa perdre espai”.
Tant les famílies com els representants municipals s'han reunit amb el delegat d'Educació a Girona, que ha donat la data 1 d'octubre com a inici de la construcció de l'edifici. Ester Olivé, regidora de l'Ajuntament, afirma que “aquesta és la última informació que tenim, esperem que a l’octubre comencin les obres i que al setembre del 2011 els nois estiguin en el centre definitiu”.
Per tal de pressionar la Generalitat, l'Ajuntament va aprovar per unanimitat en l'últim plenari una moció presentada per CiU. Reclamava que les obres del futur institut-escola siguin una realitat i que s'acompleixin els terminis. Els treballs tenen una durada prevista de 10 mesos.
Per tant, si comencen aquesta tardor, han d'estar enllestits per al curs 2011-2012. Això és el que esperen ajuntament i les famílies dels alumnes del centre, que estan a l'expectativa. El projecte s'ha d'aixecar en una finca de 15.000 metres quadrats situada en el barri de Fenals-Santa Clotilde.
