Lloret s’ha incorporat al projecte de Destinacions Turístiques Intel·ligents. És el primer pas per desplegar el pla de reconversió turística del municipi, signat al febrer entre la Generalitat, l’Ajuntament i la Mesa Empresarial de Turisme. La Societat Estatal per la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR) sumarà esforços amb les tres entitats per transformar Lloret de Mar en una destinació intel·ligent.
El regidor de Turisme, Jordi Orobitg, ha explicat que ara es treballa en l’elaboració d’un informe que marqui quines són les necessitats de Lloret per convertir-se en una ciutat intel•ligent. Una tasca que s’allargarà un mes, aproximadament. Després, l’Ajuntament espera poder rebre finançament europeu per impulsar diferents projectes, com ara la creació d’una xarxa pública de wifi.
Les accions específiques on SEGITTUR tindrà un paper important fan referència a la millora de l’eficiència energètica de les empreses turístiques i de la destinació; al foment de la mobilitat sostenible; a la implementació de les TIC per a la creació i posada en valor dels recursos i productes turístics de valor afegit; a la millora de l’accessibilitat de la destinació; i a la gestió del coneixement en clau d’intel•ligència turística.
D’altra banda, aquest dies Lloret Turisme ha centrat la seva atenció a Moscou, on s’ha celebrat la MITT, una de les fires turístiques més importants de l’any. Sobretot aquesta temporada, en què es preveu un descens tan elevat del turisme rus. Tot i així, el regidor envia un missatge de tranquil·litat a la població i assegura que no hi ha cap indici fonamentat que faci preveure aquest descens tan gran. A més a més, afegeix que els touroperadors li han fet arribar la seva voluntat de treballar amb Lloret abans que amb altres destinacions, ja que Lloret va ser un dels pioners en la captació de turisme rus.
El mercat rus és el tercer mercat internacional de Lloret de Mar, el que suposa un 10% del total, uns 100.000 viatgers a l’any.