L’obraria de Santa Cristina veu amenaçat el seu futur com a gestora del paratge

L'obraria de Santa Cristina veu amenaçat el seu futur per la decisió de la Generalitat d'incloure el paratge que duu el mateix nom dins l'entorn protegit de Pinya de Rosa, una finca veïna situada a Blanes. L'obraria, que durant segles ha tingut cura de Santa Cristina, considera que estar dins una figura de protecció com […]

L'obraria de Santa Cristina veu amenaçat el seu futur per la decisió de la Generalitat d'incloure el paratge que duu el mateix nom dins l'entorn protegit de Pinya de Rosa, una finca veïna situada a Blanes.

L'obraria, que durant segles ha tingut cura de Santa Cristina, considera que estar dins una figura de protecció com és una zona PEIN no els beneficia en absolut, sinó que els pot impedir gestionar el paratge com fins ara i obtenir els fons que necessiten per al seu manteniment. 

L'obrer major, Salvador Palaudelmàs, ha explicat que la gestió del parquing els permet disposar de recursos per a subsistir com a responsables del paratge. Assegura que la finalitat de l'obraria no és altra que vetllar pel manteniment correcte de Santa Cristina com a espai natural, amb un llegat històric i un ús social molt importants. 

Per tot plegat, l'obraria veu amb recel i preocupació la decisió d'incloure 21 hectàrees de Lloret en el PEIN, o en l'espai protegit, que envoltarà el paratge blanenc de Pinya de Rosa. Explica que ha presentat al·legacions demanant que Santa Cristina no en formi part, igual que l'ajuntament i la plataforma SOS LLORET. Segons Salvador Palaudelmàs, de moment, no han obtingut resposta. 

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.