El Banc de Sang i Teixits fa una crida a la població perquè col•labori amb la Marató de Sang que es fa aquest divendres a Lloret. El promotor, Enric Fornells, adverteix que la situació és crítica, ja que a Catalunya es necessiten un miler de bosses de sang al dia i, tot i que actualment a les operacions es guarda la sang del pacient per tornar-li a posar després, les reserves estan sota mínims.
A la marató d’aquest divendres a Lloret, a banda de demanar que es doni sang, també es demanarà als voluntaris que es facin donants de medul·la.
A Lloret hi ha una nena de set anys que necessita un trasplantament de manera urgent, la Yaiza. Per això es vol conscienciar els veïns perquè col·laborin amb la campanya. El promotor del Banc de Sang assegura que, a diferència del que creuen molts, és una acció totalment fàcil i segura.
Per a la donació de medul•la, s’enviarà un tub a la Fundació Carreras, que s’encarrega de comprovar les compatibilitats dels donants amb els malalts que necessiten un trasplantament. Una probabilitat que és baixa i per això cal que hi hagi molts donants i que les fundacions estiguin connectades arreu del món.
La marató de divendres a Lloret comptarà amb la col·laboració de l’associació de comerciants per fer sortejos, del casal de la gent gran que faran un ball de country i dels Cantaires de la Casa del Mar que oferiran un concert d’havaneres. L’horari serà al matí de deu a tres i a la tarda de quatre a nou i s’ubicarà al teatre municipal.