Més de 300 persones es van concentrar ahir al vespre a la plaça de l’Església de Lloret per demanar l’alliberament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Els presidents de l’ANC i Òmnium Cultural han passat la segona nit a la presó de Soto del Real, a 40 quilòmetres de Madrid, després que la jutge decretés presó provisional sense fiança dilluns a la nit.
La jutge Carme Lamela argumenta que la decisió s’ha pres per evitar la reiteració del suposat delicte de sedició i el risc de destrucció de proves. Uns arguments que no convencen gens als milers de catalans que es van concentrar ahir arreu de Catalunya i també en altres llocs, com Madrid, Londres o París. La concentració més gran va ser a Barcelona, on la Guàrdia Urbana calcula que es van aplegar 200.000 persones.
Aquí a la vila, Lloret per la Independència va organitzar un autocar gratuït per anar fins a Barcelona, amb una quarantena de persones. Els que no van poder despleçar-se, però, no van voler quedar-se a casa i van concentrar-se a la plaça de l’Església.
Ja ahir al migdia, unes 250 persones s’havien concentrat a la plaça de la Vila, tal com havia demanat l’Assemblea Nacional Catalana. L’alcalde, Jaume Dulsat, va llegir un contundent manifest de l’Associació Catalana de Municipis i l’Associació de Municipis per la Independència. Es tracta d’un manifest clar i directe en assegurar que l’Estat espanyol ha travessat una línia vermella pel que fa a la preservació dels valors democràtics. En el discurs, també es reitera que el poble català no s’aturarà i es matisa que se seguirà lluitant de manera pacífica i democràtica. I s’acaba amb un clam a Europa: “Help Catalonia!”