Lloret de Mar multiplica per quatre la seva població durant els mesos d’estiu. La indústria turística -un dels pilars de l’economia local- es converteix en una factura cara d’assumir per l'ajuntament, que al llarg d'uns mesos ha de redimensionar els seus serveis.
Fa anys que els alcaldes que ha tingut Lloret, juntament amb altres municipis turístics, reclamen un finançament especial a la Generalitat. I és que els pressupostos d'aquests consistoris queden ressentits a l'estiu. Ja que no només han de reforçar la policia o la neteja, sinó que també han d'oferir més electricitat, més metges, més aigua i més transport públic, per posar uns exemples. A més, a causa de la crisi, la situació econòmica d'aquests municipis és encara més delicada.
En el cas de Lloret, cada estiu arriben mossos d’esquadra de reforç. Un increment molt benvingut, però insuficient segons l'ajuntament, que demana a més que els efectius es quedin tot l'any. La regidora de governació, Maria Àngels de la Torre, afirma que cada any “minva” el reforç policial i per això “no ens cansarem de demanar més mossos”.
A nivell local, l'ajuntament ha incrementat la plantilla de la policia local. Actualment frega el centenar d'efectius. En concret hi ha 96 policies al carrer. Segons el consistori, la coordinació amb els mossos funciona i permet “arribar pràcticament arreu” .
Tot i la coordinació entre mossos i policia local, la regidora reconeix que mantenir l'ordre a Lloret en ple estiu és una tasca “complexa”. Treballen per evitar furts, aldarulls, evitar el consum d'alcohol al carrer o controlar l'horari de tancament dels locals, entre altres problemàtiques.
