Voluntaris i nouvinguts han creat fins a 55 parelles lingüístiques aquest curs a Lloret. Una xifra superior, i de llarg, respecte a campanyes anteriors. Consisteixen en emparellar un catalano-parlant i una persona nouvinguda, que, a través de trobades informals, duen a terme converses perquè la persona interessada aprengui a parlar el català amb fluïdesa.
A Lloret, el curs que ara acaba, el 2007-2008, ha inclòs, per primera vegada, dues edicions. És a dir, les parelles lingüístiques s'han creat dues vegades, al novembre i al febrer, tot i que algunes han mantingut les trobades al llarg de tota la campanya. Cesca Cornellà, responsable de l'oficina de català, les qualifica de “parelles ja professionals”.
Aquesta és la cinquena campanya de parelles lingüístiques que s'organitza a Lloret. Una altra novetat d'enguany és l'implicació de les entitats del poble en el projecte. L'objectiu és oferir al·licients i noves activitats a les parelles lingüístiques.
Les aportacions de les entitats van començar el desembre, amb una representació dels Pastorets a càrrec del Casal de l'Obrera, van continuar al gener amb un concurs d'scrabble, al març van dur a terme una excursió guiada per Lloret amb Òmnium Cultural i per Sant Jordi van experimentar un intercanvi de llengües amb el departament de Benestar i Família.
La darrera activitat va ser divendres passat, en què les parelles lingüístiques van ser convidades al passi d’una pel·lícula per part del cine club Adler. La proposta que tenen pendent és anar de públic al programa Bocamoll de TV3.