La pàgina web de l'ajuntament de Lloret incorpora un enllaç nou des de principis de setembre. Porta per nom Consensus. Si el cliquen, aniran a parar a un espai dissenyat per a fomentar la participació ciutadana des de dues vessants.
D'una banda, el consistori planteja temes de debat, i, d'altra banda, són els veïns els que exposen el seu punt de vista sobre qüestions diverses. Per tant, aquest espai a internet és una eina de comunicació nova, que es posa a disposició dels ciutadans. El missatge és clar i directe: la seva opinió, la de cadascun, és important.
Per tant, Consensus és un mitjà de comunicació que s'acaba de posar en marxa i pretén ser una manera més de copçar l'opinió pública. Si entren al lloc web de l'ajuntament i des d'allà accedeixen a Consensus, els temes plantejats que hi ha, ara mateix, són la Setmana de la Mobilitat, els Special Olympics i el projecte de compartir vehicle privat.
A mida que passi el temps, les qüestions aniran canviant en funció de l'actualitat. Ara només cal que vostès, que tots nosaltres, utilitzem aquesta eina de comunicació a internet.