El govern d'Artur Mas va nomenar ahir 20 alts càrrecs, però entre ells no hi havia Xavier Crespo (CiU). L'actual alcalde de Lloret assumirà la secretaria de Seguretat, que depèn de la conselleria d'Interior. Felip Puig vol reestructurar tot el departament i s'espera que a partir de la setmana vinent arribin els nomenaments corresponents.
Crespo, com a secretari general de Seguretat, serà el responsable dels mossos d'esquadra, dels bombers, de protecció civil i del trànsit. Un càrrec important, pel qual el feliciten totes les formacions municipals. Entre elles, ICV-EUiA. Toni Garcia espera que a partir d'ara no faltin efectius policials a Lloret. “El senyor Crespo havia criticat la manca de mossos, ara podrà fer la seva aportació”, subratlla. Santiago Ontañón (PP) s’expressa en els mateixos termes en dir que “esperem avançar en seguretat”.
Des d'ERC han fet una lectura política. Jordi Orobitg mira cap a les eleccions del maig en afirmar que “hi haurà un canvi transcendent a l’equip de CiU” sense Crespo al capdavant. Joaquim Teixidor, del Grup Independent de Lloret (GRILL), reconeix que el càrrec de Xavier Crespo l'ha agafat per “sorpresa”, però “espero que beneficiï el conjunt de la població”.
Xavier Crespo ha anunciat que, després de 8 anys, deixarà el càrrec d'alcalde de Lloret, per dedicar-se plenament a la secretaria de Seguretat. El nom que més sona per a substituir-lo és el de Romà Codina. Tot i que no hi ha res decidit, tots els grups veurien amb bons ulls aquesta decisió. Consideren Codina un regidor de caràcter dialogant amb qui seria fàcil entendre's.
Una postura que subscriuen des de CiU de Lloret. Lluís Austrich, president de la secció local, afirma que “Romà Codina té ple suport”. Ha anunciat que divendres hi ha una assemblea informativa interna de CiU de Lloret i que la setmana que ve n'hi ha prevista una altra per a triar el candidat que agafarà el relleu de Xavier Crespo a l'alcaldia. Una decisió que després ha de passar per plenari.
