Objectiu: potenciar les masies rurals

Lloret de Mar vol potenciar el turisme rural i les activitats de natura a través de les masies que hi ha al municipi. N'hi ha 21 de comptabilitzades, que podrien convertir-se en allotjament o en seu de rutes de senderisme, circuits de bicicletes tot terreny, hípica, etc.  L'Ajuntament hi veu possibilitats econòmiques, que permetrien complementar […]

Lloret de Mar vol potenciar el turisme rural i les activitats de natura a través de les masies que hi ha al municipi. N'hi ha 21 de comptabilitzades, que podrien convertir-se en allotjament o en seu de rutes de senderisme, circuits de bicicletes tot terreny, hípica, etc.

 

L'Ajuntament hi veu possibilitats econòmiques, que permetrien complementar l'oferta de la destinació, farcida d'hotels a primera línia de mar.

 

Per aquest motiu, s'ha reunit amb els propietaris de les masies, dedicades bàsicament al sector agrícola. Sembla que, en general, el projecte agrada. El regidor Ignasi Riera argumenta que “el 75% del sòl és zona de bosc, amb petits turons". Conclou que la part de muntanya "té un gran potencial”.

 

L'Ajuntament es compromet a “donar suport” als propietaris de les masies, que vulguin convertir casa seva en un allotjament rural o organitzar activitats de contacte amb la natura. Anuncia que estudiarà cada cas i que buscarà subvencions per ajudar el sector a fer les modificacions corresponents.

 

A la ràdio ens hem posat en contacte amb una de les propietàries. És Cristina Rosell, de Can Joan Vilà. La seva idea és convertir la masia en una casa de turisme rural per allotjar 10 persones. “Cal modificar les habitacions per fer-hi un lavabo independent, i tenir una estança de menjador-sala per als turistes amb espai per a tothom”, explica.

 

Si el projecte tira endavant, Can Joan Vilà podria ser allotjament rural de cara a la temporada 2012.

 

La masia es troba situada al sector de les Alegries, un entorn natural on hi passen rutes que porten fins a Tossa i Sant Feliu de Guíxols. Es troba, a més, a prop del centre de Lloret. Caminant s'hi arriba en mitja hora.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.