Osteoporosi: malaltia o factor de risc?

L’osteoporosi és una malaltia que afecta els ossos. Provoca una disminució de la densitat del teixit, tant pel que fa a les proteïnes com del calci que contenen. Com a conseqüència d’aquesta pèrdua, l’os es torna menys resistent. És més fràgil i es trenca amb més facilitat. Segons l’Organització Mundial de la Salut, l’osteoporosi afecta […]

Mercè Serrano i Yulia Krugilak
Osteoporosi: malaltia o factor de risc?

00:00



L’osteoporosi és una malaltia que afecta els ossos. Provoca una disminució de la densitat del teixit, tant pel que fa a les proteïnes com del calci que contenen. Com a conseqüència d’aquesta pèrdua, l’os es torna menys resistent. És més fràgil i es trenca amb més facilitat.

Segons l’Organització Mundial de la Salut, l’osteoporosi afecta principalment les dones, especialment a partir de la menopausa. Altres factors que augmenten el risc de patir aquesta malaltia són el consum de tabac, l’alcohol, una vida sedentària i una alimentació insuficient. La pràctica d’exercici físic i una aportació extra de calci afavoreixen el manteniment del teixit dels ossos.

Tot això i molt més és el que explicarà avui a Lloret la metgessa Esther Vilert. És la ponent convidada en el cicle de xerrades Planeta Dones. Mercè Serrano, tècnica de l’Àrea de la Dona de l’Ajuntament, exposa que la filosofia és “donar informació i solucions a temes que interessen les dones, en aquest cas sobre l’osteoporosi, amb una dona que en sap molt”.

En la xerrada d’avui, la ponent Esther Vilert -que és metgessa- no dóna per fet que l’osteoporosi sigui únicament una malaltia. Parlarà també de factors de risc. “D’entrada ella posa en dubte que sigui una malaltia, sembla un dilema”, conclou Serrano.

Xerrada sobre l’osteoporosi, aquest dimecres, a partir de les 8 del vespre, a la sala polivalent de la Biblioteca. Es tracta d’una nova edició del cicle Planeta Dones.

També aquesta tarda, una mica abans, a les 6, la vila acull un festival de música instrumental, d’àmbit internacional. L’organitza l’empresa Fiestalonia.

Una membre, Yulia Krugliak, destaca que “el major tresor són els participants, ja que col·labora gent de renom, com el cantant Gonzalo Ayuso o el guitarrista Edu Rico”.

Es tracta d’un festival de música instrumental, que comptarà amb intèrprets de totes les edats. La gala és a partir de les 6 de la tarda d’avui, a l’hotel Guitart Central Park. L’accés és lliure.

El festival continuarà aquest divendres a la parròquia de Lloret.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.