Patricia Gabancho, tot un exemple d’integració lingüística

Parlar el català proporciona als immigrants que viuen a Catalunya més oportunitats a la vida. En general, a la feina i a nivell social. Això argumenta Patricia Gabancho, escriptora i periodista argentina, establerta a casa nostra des de fa temps. Ho explicarà de forma clara, contundent i concisa avui en una xerrada a Lloret de […]

Parlar el català proporciona als immigrants que viuen a Catalunya més oportunitats a la vida. En general, a la feina i a nivell social. Això argumenta Patricia Gabancho, escriptora i periodista argentina, establerta a casa nostra des de fa temps. Ho explicarà de forma clara, contundent i concisa avui en una xerrada a Lloret de Mar.

 

Patricia Gabancho es posa com a exemple ella mateixa i diu que li costa, d'entrada, adreçar-se a una persona de fora en un idioma que no sigui el castellà. Explica que això passa a la major part dels autòctons, degut a la “mala relació” que tenim amb la llengua catalana. Afegeix que aquesta situació no ajuda els nouvinguts sinó tot el contrari.

 

Per això, Patricia Gabancho demana als immigrants que aprenguin la llengua pròpia del lloc on viuen i als catalanoparlants que se'ls adrecin en català. Destaca que “si vius en una ciutat on hi ha dues llengües i només en coneixes una, tens la meitat d’oportunitats”. Conclou que “això el limita la vida” i que “el castellà és el que tanca més els immigrants com a gueto”.

 

Patricia Gabancho, tot un exemple d'integració lingüística i cultural, serà avui a Lloret. A partir de les 20 h, a la sala polivalent de l'Antic Sindicat.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.