21.9 C
Blanes

Primer espai de Lloret dedicat a la pau

Lloret de Mar dedica el primer espai de la vila a la pau. Es tracta d'un jardí, inaugurat aquest dijous, al costat de la Masia de Can Saragossa. Pretén ser un punt de trobada i reflexió per als veïns, així com la seu d'actes i esdeveniments dedicats a la cultura de la pau i la […]

Lloret de Mar dedica el primer espai de la vila a la pau. Es tracta d'un jardí, inaugurat aquest dijous, al costat de la Masia de Can Saragossa. Pretén ser un punt de trobada i reflexió per als veïns, així com la seu d'actes i esdeveniments dedicats a la cultura de la pau i la no violència.

La inauguració va comptar amb la Fundació Carta de la Pau Dirigida a l'ONU. El seu responsable, Ivan Pera, subratlla que la societat és sensible a la convivència i que això demostren les moltes associacions que hi treballen. Considera, però, que el repte és adaptar el concepte de la pau als temps actuals. “Encara utilitzem formes i conceptes de fa 30 anys i això queda allunyat de la gent”, exposa i conclou que cal “reinventar el llenguatge per a expressar el concepte de pau”.

Crear espais de pau i silenci en ciutats i entorns urbans. És una de les moltes línies d'actuació de la Fundació que dirigeix Ivan Pera, juntament amb la formació, la investigació i la reflexió.

En aquest cas, Lloret ja compta amb un primer espai dedicat a la no violència: el Jardí de la Pau, a tocar la Masia de Can Saragossa.

(Foto: la inauguració ahir del Jardí de la Pau va comptar amb escolars i l'actuació musical de Manel Alsina. Font: Maria Assumpció Comas)

Arxiu de so: Ivan Pera, de la Fundació Carta de la Pau Dirigida a l'ONU

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.