Catalunya ha d'iniciar un nou cicle camí cap a la independència per deixar de dependre de l'Estat espanyol. Ho ha afirmat el secretari general d’ERC, Joan Ridao, en un acte intern de partit celebrat aquest cap de setmana a Lloret.
En el decurs de la convenció, amb la presència de 700 càrrecs d’ERC, Ridao va assenyalar que “és evident que les pròximes eleccions s’han de convertir en un autèntic referèndum sobre la viabilitat de l’Estat de les autonomies”. El secretari general va insistir en la necessitat de construir un nou Estat, després que la via estatutària hagi “fracassat” i s'esperi una sentència del Tribunal Constitucional “catastròfica”.
Una opinió subratllada pel president d’ERC, Joan Puigcercós, que va assegurar que el més important és treballar per obrir un nou cicle. Va dir que cal deixar de banda el debat sobre si hi haurà tripartit o no. Va assegurar que en realitat “el debat és dignitat o TC, independència o autonomia”.
Tant ells com la resta de participants de la convenció es van reunir a Lloret, tant divendres com dissabte, per a començar a planificar la campanya electoral d’aquesta tardor.
