L'Ajuntament de Lloret donarà suport a una iniciativa popular que demana que es millori l'atenció a la fibromiàlgia, coneguda com la síndrome de la fatiga crònica. La malaltia té 250.000 casos diagnosticats a Catalunya, que afecten en la seva immensa majoria les dones.
L'objectiu és que una sèrie d'articulats o punts sobre la fibromiàlgia es converteixin en llei. Els més destacats reclamen que es creïn hospitals especialitzats, cosa que permetrà reduir les llistes d'espera, que són, en l'actualitat, de 2 o 3 anys. Ara només existeix una unitat especialitzada en la fibromiàlgia a tot Catalunya.
La iniciativa popular també demana formació als metges dels ambulatoris, per tal que els pacients estiguin més ben atesos. Una altra demanda que recull la iniciativa és que la societat conegui la malaltia. I per això és important fer-ne una campanya de sensibilització, com ha passat amb l'alzheimer, una altra malaltia crònica i sense cura.
L'objectiu que persegueix la iniciativa legislativa popular és que, a través d'aquestes especialitzacions, millori la qualitat de vida dels pacients. Una manera d'arribar-hi és que ajuntaments, institucions i personalitats li donin suport. I això és el que es farà avui, a través d'una proposta que es debatrà i aprovarà, si no hi ha novetats, en la sessió plenària d'aquest vespre.
