21.9 C
Blanes

Riure sa i alliberador

Mònica AldegundeS’acosta el 8 de març, el Dia de Internacional de les Dones, una data assenyalada a Lloret de Mar. Comcada any, es programen un seguit d’activitats abans, durant i després. De totes elles, destaquem un taller de risoteràpia, previst avui a la Biblioteca. Va a càrrec de Mònica Aldegunde, qui assenyala que “riure és una […]

Sessió de risoterèpia
Sessió de risoterèpia
Mònica Aldegunde

S’acosta el 8 de març, el Dia de Internacional de les Dones, una data assenyalada a Lloret de Mar. Comcada any, es programen un seguit d’activitats abans, durant i després.

De totes elles, destaquem un taller de risoteràpia, previst avui a la Biblioteca. Va a càrrec de Mònica Aldegunde, qui assenyala que “riure és una cosa molt seriosa, ens ajuda a desbloquejar emocions, però també podem riure de forma innocent, sense riure’ns de ningú, aquí és quan ve el riure sa”.

La finalitat del taller és assolir un estat de benestar a través del riure, cosa que requereix exercicis de respiració i de comunicació. “Segreguem endorfines des del riure, des del contacte, des del ball, des de fer un massatge… així entrem en un estat de benestar i després podem riure sense més” exposa.

Segons Mònica Aldegunde, la risoteràpia és un procés que permet “desbloquejar pors, perdre la vergonya i el sentit del ridícul que no ens deixem fer coses que volem fer”. El taller de risoteràpia és només per a dones. Es duu a terme aquest dijous, a partir de les 7 de la tarda, a la Biblioteca. És gratuït, però cal fer inscripció prèvia.

Pel que fa als actes del 8 de març, el mateix dissabte es fa una sessió de contes per adults dedicats a les dones. Anirà a càrrec del club de lectura de la Biblioteca i del grup de teatre radiofònic del Casal de la Gent Gran. Serà a partir de les 11 del matí a la sala polivalent de la Biblioteca. Mitja hora més tard, arriben els contes per a infants, en aquest cas sobre la igualtat.

De cara a diumenge, lectura del manifest institucional del Dia Internacional de la Dona (a les 11 del matí, a la plaça Pere Torrent). L’Aurora complementa l’acte amb la lectura de textos de dones i sobre dones. A la tarda, a les 7, sessió de cinefòrum amb la pel·lícula ‘Bola de sebo’ de Mikhail Romm al Centre Cívic del Rieral.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.