La independència de Catalunya no perjudicaria la situació laboral dels treballadors d’un dels principals sectors de Lloret: el de l’hostaleria. Aquest és el principal argument que defensarà l’Assemblea Nacional Catalana aquest dijous, a Lloret.
Juntament amb la Xarxa Sindical per la Independència, l’ANC organitza una xerrada informativa, que va adreçada a les persones que treballen del sector dels serveis i del turisme. Els ponents seran tres: Nèstor Sastre, membre d’Intersindical – Confederació Sindical Catalana, Eulàlia Guiu, d’UGT; i Paco Martínez, de Súmate.
L’acte, titulat “Organitzem als treballadors i les treballadores a favor de la independència”, té com a principal objectiu esvair pors i resoldre dubtes. Un membre de la Intersindical, Marc Sallas, exposa que “en aquesta nova república, hem de garantir que el marc de relacions laborals serà favorable als interessos dels treballadors, també hem de debatre i decidir si es vol continuar amb aquest monocultiu econòmic que representa el turisme al nostre país”.
Des dels diferents sindicats, no s’ha detectat una preocupació en els treballadors pel que fa la incertesa que podria provocar tot el procés. En tot cas, segons Sallas, el neguit sí que ha arribat als empresaris. Afirma que “en algunes empreses, diversos dirigents estan intentant fer campanya en contra de la independència, perquè entenen que pot afectar negativament als seus interessos”.
La conferència tindrà lloc a la plaça de Las Regiones, del barri del Molí, avui, a partir de les 20 hores. Si plou, es farà al Centre Cívic del Rieral.