Tendència a l’alça

El sector turístic es recupera, de mica en mica. Això és el que es constata a Lloret de Mar, després de conèixer les dades d'ocupació del 2010.  A la vila hi va haver un 75% d'ocupació mitjana als hotels. Una xifra que se situa dos punts de sobre del 2009. Segons el sector, aquesta evolució reflecteix […]

El sector turístic es recupera, de mica en mica. Això és el que es constata a Lloret de Mar, després de conèixer les dades d'ocupació del 2010.

 

A la vila hi va haver un 75% d'ocupació mitjana als hotels. Una xifra que se situa dos punts de sobre del 2009. Segons el sector, aquesta evolució reflecteix una tendència positiva, a l'alça, que es preveu que continuï al llarg d'enguany.

 

Hem conegut més dades sobre la temporada del 2010. El primer mercat per la destinació continua essent l'estatal. Un de cada tres visitants ha estat català o espanyol. Els següents països de procedència són França, Alemanya, Bèlgica, Itàlia, Anglaterra, Rússia i Holanda.

 

Són xifres que ha fet públiques Lloret Turisme. El seu gerent, Maurici Carbó, afirma que la crisi ha afectat la destinació en menor mesura que altres indrets. Argumenta que “Lloret té la sort de no dependre només d’un únic mercat, ja que el 70% del turisme és internacional”.

 

Afegeix que les afectacions per cada país són diferents. “Mentre Anglaterra fa dos anys que està en crisi, es compensa amb els mercats de proximitat com França i Alemanya, que es van recuperant”, explica.

 

La crisi econòmica s'ha notat a Lloret de Mar. Però no pel que fa a l'ocupació en els hotels, sinó en els dies que passen els turistes i la despesa que deixen a la destinació. L'any passat, l'estada mitjana va ser de 5,2 dies.

 

Hi ha un fet que no varia temporada rere temporada. El mercat espanyol és el primer en importància per Lloret. El conformen tres tipus de públic o segment de visitants: el de la tercera edat, on hi ha la Imserso, el de cap de setmana, que és bàsicament català, i el que ve de vacances a l'estiu.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.