Torna la Festa del Traginer

El traginer és aquella persona que segles enrere anava de poble en poble transportant menjar, teles, suro, etc. Feia de transportista amb un carro i un cavall. Al voltant de la seva figura s'articula una llegenda, vinculada a l'ermita de les Alegries.   Explica la història d'un traginer que un vespre tornava a casa seva […]

El traginer és aquella persona que segles enrere anava de poble en poble transportant menjar, teles, suro, etc. Feia de transportista amb un carro i un cavall. Al voltant de la seva figura s'articula una llegenda, vinculada a l'ermita de les Alegries.

 

Explica la història d'un traginer que un vespre tornava a casa seva des de Vidreres. En passar per davant de l'ermita, va veure llum, hi va entrar i es va adonar que estaven fent missa. Un cop allà li va estranyar no conèixer ningú i que els assistents anaven vestits de blanc. En tornar a casa, el traginer va explicar el què havia vist i li van dir que a les Alegries no hi havia missa. L'endemà el mossèn li va respondre el mateix, que de missa no se n'havia fet cap.

 

Si volen saber com acaba la llegenda, han d'assistir diumenge a la Festa del Traginer. La narració tindrà lloc a les 12:30 hores. Mitja hora abans hi haurà missa a càrrec de Jordi Callejón, qui va ser ordenat capellà a Lloret-.

 

A més de la missa i la narració de la llegenda, la festa de diumenge -tota una tradició- es complementa amb una xocolatada, sardanes, el cant dels goigs a la Mare de Déu i el sorteig de lots de productes de la terra.

 

El veïnat de les Alegries organitza per als lloretencs transport fins a l'ermita des de la terminal d’autobusos. Els participants de la festa podran admirar a més les obres de restauració de la façana i de la part lateral de l'ermita.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.