Un pagament d’11 milions d’euros garantit i a terminis

L'empresa Solmar pagarà més d'11 milions d'euros a l'ajuntament de Lloret. Els diners arribaran de forma esglaonada fins l'any 2015.   Així la constructora donarà compliment a un conveni establert quatre anys enrere. A canvi de poder edificar en dues finques, una d'elles l'antic Hotel Windsor, Solmar havia de pagar una bona quantitat de diners. […]

L'empresa Solmar pagarà més d'11 milions d'euros a l'ajuntament de Lloret. Els diners arribaran de forma esglaonada fins l'any 2015.

 

Així la constructora donarà compliment a un conveni establert quatre anys enrere. A canvi de poder edificar en dues finques, una d'elles l'antic Hotel Windsor, Solmar havia de pagar una bona quantitat de diners.

 

Però, per diversos motius, en el seu moment l'empresa es va fer enrere i l'acord va quedar encallat. Finalment s'ha trobat la via per a desencallar el pagament, que supera els 11 milions d'euros.

 

El regidor d'urbanisme, Josep Valls, explica que “l’ajuntament ha augmentat les seves garanties” i que “això ens deixa en una situació preferent”. Arribar a un nou conveni ha fet que l'empresa SOLMAR retirés tots els contenciosos presentats contra l'ajuntament. I a més l'acord preveu possibles complicacions, com que si l’empresa “incompleix algun termini, si no el fa efectiu, ens permet donar per rescindit l’acord i demanar per avançat la resta del deute”.

 

El conveni estableix clarament que l'empresa Solmar ha de pagar una mica més d'11 milions d'euros. La xifra inclou l'acord en si mateix, a més de recàrrecs, interessos i altres deutes pendents.

 

Com hem dit, l'anirà pagant a terminis. El primer, en dos anys, i els següents -que pugen més de 2 milions cadascun- entre el 2013 i el 2015. L'ajuntament ha de ratificar el conveni amb Solmar en el plenari de dilluns.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.