29.5 C
Blanes

Un ral·li renovat

Lloret de Mar torna a acollir d’aquí a un mes el ral·li Costa Brava. Serà el cap de setmana del 5 i 6 de novembre, i les inscripcions ja estan obertes. Una edició que enguany arriba més renovada que mai.   D'una banda, només hi correran vehicles històrics, els que tenen un mínim de 25 […]

Lloret de Mar torna a acollir d’aquí a un mes el ral·li Costa Brava. Serà el cap de setmana del 5 i 6 de novembre, i les inscripcions ja estan obertes. Una edició que enguany arriba més renovada que mai.

 

D'una banda, només hi correran vehicles històrics, els que tenen un mínim de 25 anys d'antiguitat. D'altra banda es readmeten, com a prova, els anomenats "grups B", uns cotxes molt potents que havien quedat exclosos de les competicions a causa de greus accidents que van ocasionar 25 anys enrere.

 

Anem a pams. L'organitzador del ral·li Costa Brava, Àlex Romaní, explica que canvien el format arran de les demandes de la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA). L'objectiu és fer un “pas endavant” i “mantenir el lideratge” en el campionat dels històrics. Consta d'un total d'11 proves, de les que els pilots no es perden mai la que té seu a Lloret.

 

Àlex Romaní explica que en aquesta ocasió només s'admetran vehicles clàssics, que podran competir en les 3 modalitats que hi ha: velocitat, regularitat i regularitat esport. La finalitat de l'organització és “fidelitzar” participants i aficionats. De fet, ja hi ha campions històrics de l'automobilisme que s'han apuntat al Costa Brava, entre ells Antonio Zanini o Salvador Canyelles.

 

L'altra novetat, que promet emocions fortes, és la recuperació de l'anomenat "grup B". “Són cotxes potents i espectaculars”, que van triomfar als ral·lies dels anys ‘80 del segle passat. Malauradament van ocasionar accidents greus i els van retirar dels circuits. Ara s’han readmès amb moltes més mesures de seguretat. Es van provar a Sardenya, en un ral·li de terra, i ara es farà el mateix a Lloret, a sobre de l'asfalt.

 

El ral·li Costa Brava, que arriba a la 58a edició, es desenvoluparà a la vila els dies 5 i 6 de novembre. Ara s'està ultimant una altra prova, que es faria el dia 7. Els organitzadors esperen superar els 100 participants. 

Contingut per a tu

Un propietari recupera casa seva a Lloret i es troba les restes d’un cultiu de drogues

Després de més d'un any de litigis, l'home ha pogut tornar al seu habitatge, que estava ocupat.

Marc Ciurana deixa de ser l’entrenador del Bàsquet Lloret “per motius personals”

El club esportiu li agraeix aquesta etapa de 8 anys, en què hi ha hagut "un creixement esportiu i humà".

El Clon Festival comença aquest dissabte amb el tribut al grup mític ABBA

El concert anirà precedit per un homenatge a David Bowie amb el debut de The Spiders from Mars.

Novetats als casals d’estiu municipals de Lloret de Mar

Els infants coneixen de primera mà l'entorn cultural i natural de Lloret, i els monitors es comuniquen per walkie talkie.

L’Obreria presenta un llibre amb els articles de Joan Domènech sobre la història de Lloret de Mar

És un recull d'escrits publicats al butlletí de l'entitat, des dels anys '70 fins a l'actualitat.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 17 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 16 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal