Tot a punt a Lloret de Mar per acollir avui dilluns la primera prova de la Volta Ciclista de Catalunya. És una contrarellotge individual, que portarà 168 corredors pels carrers de la vila. Sortiran del barri de Fenals, passaran per la baixada de la Dona Marinera i acabaran en el passeig marítim. El recorregut -de 3,6 km- és totalment urbà.
El director de la competició, Ruben Peris, destaca que la Volta suposa molts beneficis per Catalunya i pels indrets on passa, com és el cas de Lloret. A més de donar a conèixer el territori, la prova és també un esdeveniment de prestigi. En la seva 89a edició, és la tercera volta per etapes més antiga del món, després del Tour de França i del Giro d'Itàlia.
L’organització no vol parlar de ciclistes favorits, però esmenta uns quants noms que hem de tenir en compte com Alejandro Valverde, Samuel Sánchez o Josep Jufré, entre d’altres. Els veurem a dalt de la bicicleta aquesta tarda, a partir de les 14:30 hores. Serà quan comenci la contrarellotge a l'Avinguda de Fenals. Es calcula que la prova acabarà cap a les 16.30 hores.
L’arribada és en el passeig marítim, on el públic veurà passar els corredors dues vegades. Una dada més. Una competició com aquesta mou 500 persones, entre ciclistes, equips i organització.