24.1 C
Blanes

Aprendre a llegir i escriure d’una manera progressiva, fàcil i lúdica

L’Institut Escola de Lloret aplica un mètode especial per ensenyar els alumnes més petits a llegir i escriure. S’anomena 'La màgia de llegir i escriure'.

Façana del centre (imatge d'arxiu)
Façana del centre (imatge d'arxiu)
Anna Montells i Teresa Poquet

L’Institut Escola de Lloret aplica un mètode especial per ensenyar els alumnes més petits a llegir i escriure. S’anomena La màgia de llegir i escriure i es du a terme des de P3 fins al primer cicle de primària. Tot i així, la cap d’estudis del centre, Anna Montells, ha explicat, al programa Paideia, que és un projecte que es recorda al llarg de tota l’escolarització i, a més, els nens treballen molts aspectes, com ara la vocalització o la col•locació de les mans a l’agafar un llapis.

El centre de Fenals fa set anys que aplica aquest programa, des del seu segon any de vida. L’equip directiu d’aleshores va detectar que molts infants tenien problemes a l’hora d’escriure quan arribaven a primària i una logopeda els va ensenyar el mètode de La màgia de llegir i escriure.

El mètode només es pot aplicar amb la llengua catalana i, tal com ha explicat la coordinadora d’Educació Infantil, Teresa Poquet, consisteix a ensenyar a escriure als més petits a través de pictogrames. Abans que res, cada nen rep un dibuix que simbolitza el seu nom, el que s’anomena el nom secret.

Un cop els petits dominen l’escriptura amb pictogrames, es comencen a introduir lletres i per a cadascuna s’explica un conte que capta la seva atenció. A més a més, es fan petits regals i en tot moment es busca que els nens comprenguin el que estan fent i estiguin motivats per seguir aprenent.

Per poder aplicar aquest mètode, els professors han de rebre una formació específica. A més, cada curs es fan trobades amb centres d’altres municipis per compartir experiències.

Contingut per a tu

Lloret de Mar demana a la Generalitat que arregli la part nord del passeig de Fenals

L'alcalde Lamelas qualifica aquesta obra "d'imprescindible" i la voluntat és que es doni continuïtat al projecte del sector sud.

Fede Guich afirma que “les skate series del cap de setmana ens posicionen com a destinació esportiva”

La primera aturada de la competició ha comptat amb 70 riders, que han saltat més de 6 metres d'alçada.

Aquest dijous es reparteixen els 393 tiquets de vaixell per anar a Santa Cristina

La venda es durà a terme al Museu del Mar i a l’oficina central de Turisme, a l’avinguda de les Alegries.

Torneig de veteranes, amb Atlètic Club i entitats de Castellar, Figueres i Tordera

La competició Màgic Park arriba a la 2a edició, després de l'èxit de l'any passat.

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...