Jordi Draper presenta aquesta tarda el llibre dedicat a l’escola Esteve Carles en commemoració al seu 50è aniversari. L’antropòleg lloretenc ha estat més d’un any recopilant informació per crear l’obra, titulada La petita gran escola.
L’autor remarca que no es tracta d’un llibre històric, sinó d’una obra que recull anècdotes dels seus cinquanta anys d’existència i l’evolució del centre. A més a més, també inclou informació i imatges sobre com eren les escoles abans que es construís la primera escola pública de Lloret.
La idea d’editar un llibre sobre l’Esteve Carles va néixer de l’AMPA. De fet, l’associació de mares i pares va proposar fer un fulletó del centre pel 50è aniversari; la direcció de l’escola va decidir que fos un llibret; quan la idea va arribar a l’Ajuntament, el Consistori va creure convenient que es publiqués un petit llibre; i, finalment, Jordi Draper ha creat un llibre de més de cent pàgines, on assegura que els lectors descobriran detalls que són desconeguts, sobretot relacionats amb els orígens del centre.
Draper, que és exalumne de l’Esteve Carles i pare d’alumnes, presentarà el llibre avui, vigília de Sant Jordi, a les vuit del vespre, a la sala d’actes de l’Ajuntament.