21.9 C
Blanes

La Corporació suspèn temporalment les visites a pacients ingressats als hospitals de Blanes i Calella

Fins ara, es permetia l'entrada d'un acompanyant per pacient dins de l'horari de visites establert, però s'ha pres la nova mesura per l'empitjorament de les dades els últims dies.

Zona d'hospitalització de l'Hospital de Calella (CSMS)
Zona d'hospitalització de l'Hospital de Calella (CSMS)
Joana Blázquez

Suspeses temporalment les visites als pacients ingressats en els hospitals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. L’ens ha anunciat que aquesta nova mesura, que ja ha entrat en vigor i afecta els hospitals de Blanes i Calella, estarà activa fins a nou avís.

Fins ara, es permetia l’entrada d’un acompanyant per pacient dins de l’horari de visites establert. Però, atès l’empitjorament de les dades pel que fa a la pandèmia, aquesta mesura queda anul·lada amb la voluntat de disminuir l’afluència de gent als centres hospitalaris i evitar així la propagació de la Covid-19.

Tal com ha explicat Joana Blázquez, directora d’Infermeria de la Corporació, només es permetrà la visita d’una persona en casos excepcionals, com per exemple en situació de final de vida o infants hospitalitzats. El criteri serà sempre del personal assistencial. En el cas de les consultes externes es manté la limitació d’un sol acompanyant només en aquelles situacions imprescindibles.

La implantació d’aquesta nova mesura coincideix amb l’entrada en vigor, aquest dijous, de les noves restriccions imposades pel Departament de Salut a causa de l’augment de casos positius per coronavirus en els últims dies.

Segons dades fetes públiques aquest dijous per la Corporació, el nombre de pacients positius per coronavirus ingressats als centres de Blanes i Calella és de 71, 18 més que dilluns. En concret, hi ha 20 persones ingressades a l’Hospital de Blanes, 33 al de Calella i 18 al sociosanitari de Calella. Des del recompte de dilluns, a Blanes hi ha hagut vuit ingressos nous, tres altes (una de les quals per trasllat a un altre centre sanitari) i una defunció. A Calella, els ingressos han estat tretze, les altes set (dues de les quals per trasllat) i les defuncions, dues.

Segons els informes de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, el risc de rebrot a la Selva Marítima és ara de 529 punts i la taxa de reproducció (RT) és de l’1,33. Al global de la Regió Sanitària, el risc de rebrot arriba als 602 punts i l’RT és de l’1,35.

Tenint en compte tots els centres de la Corporació, el nombre de professionals positius i en aïllament per la Covid-19 és de 29 persones i n’hi ha 4 de confinades per contacte estret amb un positiu.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.