El Centre Excursionista de Lloret proposa fer aquest diumenge una excursió al Rocacorba, muntanya situada a la comarca del Gironès, que té una elevació màxima de 991 metres i que inclou un santuari, a més d’unes vistes de gran bellesa.
La sortida “no presenta dificultats” per als aficionats al senderisme. Un membre de l’entitat, Salvador Duran, assegura que “has d’estar habituat a caminar, pots trobar desnivells una mica complicats”.
L’excursió al cim del Rocacorba serà al llarg de tot el dia de diumenge. La sortida, a les 8 del matí, des de les pistes d’atletisme. Els interessats s’han d’apuntar a la seu del centre.
A banda, l’entitat està preparant un curs d’excursionisme que proporcionarà nocions mínimes per poder accedir amb garanties a la muntanya. Al llarg de dos caps de setmana, impartirà tècniques sobre orientació, alimentació i planificació de sortides. “Quan surts a la muntanya, has de saber on vas, has de poder interpretar un mapa, tot i anar amb guia”, afegeix Duran.
El curs d’excursionisme comptarà amb una part teòrica, que tindrà lloc al centre, i la pràctica es farà a Besalú i a Vallter.