Aquests últims dies segur que haureu notat que hi ha moltes persones afectades per un virus estomacal o potser, fins i tot, us ha afectat a vosaltres mateixos.
Especialment després de les aglomeracions que hi va haver el cap de setmana per la celebració del Nadal, des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva han detectat que hi ha una gran afectació, tot i que per sort els símptomes duren pocs dies. Mònica Gómez, metgessa de família i directora de l’Àrea Bàsica de Salut Lloret – Tossa, ha explicat que aquests problemes estomacals estan provocats, sovint, per un virus que provoca vòmits, diarrea i dolor abdominal.
«És un virus que provoca vòmits, diarrea i dolor abdominal, per combatre’l, la prevenció és fonamental»
Mònica Gómez
Des de la Corporació, assenyalen que la prevenció és fonamental i recomanen rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó, mantenir netes les superfícies de cuina i bany i evitar compartir estris. D’altra banda, i com a mesures de tractament, cal hidratar-se, quedar-se a casa si s’està malalt i consultar al metge si hi ha vòmits continus i no es pot tolerar el líquid que es pren.
Són indicacions que ens fan arribar des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.
