Les noves ambulàncies que donen servei a Lloret, incorporen tecnologia avançada com ecògrafs portàtils i analítiques ràpides que permeten iniciar el diagnòstic abans d’arribar al centre hospitalari. Una renovació de flota que permet oferir una atenció més eficient.
Vereda López, regidora de Salut, en fa una valoració molt positiva sobre el que assegura que es tracta d’una millora que «facilita molt la feina a l’equip sanitari».
«Són vehicles de nova generació que disposen d’equipament mèdic d’última generació amb més espai assistencial i nous sistemes de seguretat per pacients i equip sanitari».
Vereda López
Una incorporació de tecnologia que permetria una resposta més ràpida i també més coordinada davant qualsevol emergència. Les ambulàncies estan permanentment connectades amb el SEM i això permet compartir la informació clínica a temps real i destinar els recursos allà on calgui de manera eficient. Tanmateix, són recursos que milloren les condicions de treball dels professionals.
«Aquesta nova tecnologia també millora les condicions de treball dels professionals i això
Vereda López
de manera directa, repercuteix en una millor qualitat assistencial».
Aquest dimarts, l’alcalde Adrià Lamelas, ha pogut comprovar en primera persona aquesta actualització de servei. La visita, que es va dur a terme a la base de Lloret, ubicada al carrer CienFuegos 10, al barri de Fenals, va suposar que poguessin conèixer les noves incorporacions tecnològiques.
«Vam poder veure de primera mà, les instal·lacions. Ens ensenyaven tots els detalls que hi ha dintre d’una ambulància i la veritat és que impressiona la quantitat de tecnologia que tenen».
Vereda López
La incorporació, és fruit de la renovació del conveni amb el proveïdor d’ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques, l’empresa Falck.
«Aquest nou contracte ha suposat la incorporació d’aquesta flota de més recursos i d’una millor organització. Tot plegat, té l’objectiu de continuar millorant la
Vereda López
qualitat de l’atenció sanitària i adaptar-se, sobretot, a les noves necessitats».
Durant tot l’any a Lloret hi ha dues unitats vitals de suport bàsic. Una d’elles operativa les 24 hores del dia, mentre que l’altra funciona de 8 del matí a 12 de la nit.
A l’estiu, però, amb l’increment de visitants al municipi, el dispositiu es reforça amb una unitat més de Suport Vital Bàsic i una unitat de Suport Vital Intermedi, ubicada al CAP del Rieral.
