El sector privat de Lloret inverteix 150 milions d’euros per consolidar un model de turisme de qualitat

El Gremi d’Hostaleria assegura que les inversions reforcen l’aposta per un turisme de més qualitat i clients fidels.

Adrià Lamelas i Enric Dotras
El sector privat de Lloret inverteix 150 milions d’euros per consolidar un model de turisme de qualitat
00:00

El sector privat de Lloret de Mar ha invertit prop de 150 milions d’euros en els últims dos anys per modernitzar la destinació i reforçar un model turístic basat en la qualitat. Les inversions s’han destinat a una cinquantena de projectes vinculats a l’allotjament, la restauració, el comerç, l’oci, la sostenibilitat i la digitalització.

L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, ha destacat que aquest esforç permet desestacionalitzar el turisme, amb un model que aporti molt més valor al municipi i un millor equilibri entre turistes i veïns.

«La nostra intenció en els mesos d’estiu en cap cas és créixer en volum, el que volem és buscar el millor equilibri possible en valor».

Adrià Lamelas

El president del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar, Enric Dotras, ha valorat molt positivament aquestes xifres i assegura que la inversió real és encara superior.

«Sempre parlem de mínims, perquè hi ha dades que no tenim, s’ha invertit molt més que això».

Enric Dotras

Segons explica, les actuacions han permès renovar hotels, restaurants i comerços, incorporar mesures d’eficiència energètica i obrir nous establiments amb una oferta de més qualitat.

«S’ha fet una aposta molt important per tot el tema de sostenibilitat, gestió hídrica, digitalització, d’energies renovables i grans canvis en maquinàries industrials per reduir els consums i millorar rendiments».

Enric Dotras

L’objectiu, diu, no és créixer en places, sinó millorar el producte i fidelitzar els visitants.

«Tot el que s’ha fet, ha estat amb la finalitat de desestacionalitzar el turisme i tenir una oferta més competitiva al nostre municipi».

Enric Dotras

Dotras també ha remarcat que aquest model només funciona si el sector públic i el privat avancen plegats. En aquest sentit, considera imprescindible que les inversions dels empresaris vagin acompanyades de millores a l’espai públic perquè el conjunt de la destinació estigui a l’altura de l’oferta turística.

«Si quan el client traspassa les portes no troba una destinació en consonància amb aquell allotjament, restauració, comerç o parc aquàtic on ha estat, doncs tampoc funciona».

Enric Dotras

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.

La IA turística de Lloret ha superat les 1.600 converses i els 4.000 missatges

L’eina, disponible les 24 hores del dia, s’ha consolidat com un nou canal d’atenció i informació turística de la destinació.

Sancionat amb 12.000 euros un HUT que operava sense llicència

A més, s’ha precintat l’immoble de manera cautelar per impedir que segueixi l’activitat turística.

Ana Peña reconeguda com a Professional Destacat de la Nit del Turisme de Lloret

Un guardó que posa en valor la llarga trajectòria professional de la guia, amb més de trenta-cinc anys treballant per la vila i la seva gent.