Patinets elèctrics, HUTs i el menjar del sociosanitari centren les queixes fetes al Síndic del Ciutadà

Més de la meitat de les reclamacions rebudes al 2018 s'han solucionat a través de la mediació.

Joaquim Teixidor, exposant l'informe del 2018

Joaquim Teixidor, Jordi Sais, Francisco Pastor, Jordi Hernández, Jordi Orobitg, Miguel Gracia, Lluïsa Baltrons
Patinets elèctrics, HUTs i el menjar del sociosanitari centren les queixes fetes al Síndic del Ciutadà

00:00



La presència al carrer de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, els sorolls que generen els usuaris dels Habitatges d’Ús Turístic (HUTS) i la poca qualitat del menjar a l’hospital sociosanitari, sobre la qual continuen les queixes.

Aquests temes han capitalitzat la majoria de reclamacions que ha rebut el Síndic del Ciutadà durant el 2018. L’informe corresponent l’ha exposat en el ple d’aquest dilluns, en què Joaquim Teixidor ha demanat unió als grups municipals per poder construir un nou hospital per a la gent gran a Lloret. A més, reclama més control sobre el catering del sociosanitari.

Portaveus com Jordi Sais (Junts per Lloret) assenyalen que, fruit de les ordenances municipals, es veuen «resultats positius i no s’acumulen els vehicles de mobilitat personal a les zones de vianants». Mentre que Francisco Pastor (PSC) destaca que més de la meitat de les queixes de l’any passat s’han resolt a través de la mediació. «És un mecanisme positiu», afirma.

Altres representants valoren la feina del Síndic del Ciutadà de forma positiva com Jordi Hernández (Ciutadans), Jordi Orobitg (ERC) o Lluïsa Baltrons (Força Lloret). Miguel Gracia (Lloret en Comú) aprofita l’ocasió per denunciar “les muntanyes d’arbres que són un perill (com a risc d’incendi) perquè ningú les recull” al bosc després de l’aturada de les obres de l’autopista C-32. Demana a Joaquim Teixidor que faci arribar la queixa al Síndic de Greuges.

Miguel Gracia, exposant la queixa al Síndic

Durant el 2018, el Sindic del Ciutadà ha dut a terme 217 actuacions. La majoria són queixes (fins a 138), però també ha rebut 75 consultes i ha realitzat 4 actuacions d’ofici.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Adrià Lamelas: “Som l’única ciutat de més de 40.000 habitants sense autopista de tot Catalunya”

L'alcalde de Lloret celebra que la Generalitat hagi anunciat que licitarà l'estudi informatiu de la prolongació de la C-32, obra que considera "una necessitat imperiosa".

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.

La primera hora de la zona verda passa a ser gratuïta per a tothom

Novetats a la zona verda d’aparcament de Lloret. La primera és que, a partir d’avui mateix, tots els no residents poden estacionar gratuïtament durant...