21.9 C
Blanes

Correus garanteix el servei postal universal com a servei essencial dins de l’estat d’alarma

S'han aplicat diverses mesures, com que les oficines només estan obertes al públic al matí, de 9:30 a 12:30, de dilluns a divendres, i amb el personal estrictament imprescindible.

L'oficina de Correus de Lloret, aquest matí
L'oficina de Correus de Lloret, aquest matí
Fran Melero

L’estat d’alarma decretat pel Govern espanyol considera Correus un servei essencial, però s’han adaptat les seves funcions. La principal és que les oficines només estan obertes al públic al matí, de dos quarts de deu a dos quarts d’una, de dilluns a divendres, i amb el personal estrictament imprescindible per a la prestació del servei públic.

Fran Melero, cap de sector d’oficines de Correus, ha explicat que aquests dies pràcticament només ofereixen el servei postal universal, és a dir, cartes ordinàries, cartes certificades, el gir ordinari de diners i el Paquete azul per a particulars sense contracte.

Les mesures que pren Correus aquests dies (NRLL)

Més enllà d’aquests serveis, poca cosa més, com ara recarregar targetes de telèfon, cobrar rebuts dels serveis bàsics com telefonia o electricitat i algunes gestions bancàries.

La resta de serveis, com el lliurament de paquets que provenen del comerç online, queden suspesos fins a nou avís. I també queda suspès el repartiment dels dissabtes.
Això sí, tot plegat es fa garantint, sempre, tots els protocols dictats per les autoritats sanitàries per evitar aglomeracions a les seves oficines i guardant la distància de seguretat.

Una altra de les mesures preses és que els enviaments certificats que càpiguen en una bústia es lliuraran a la bústia, excepte aquells que són de lliurament exclusiu al destinatari. Per a més informació, es pot consultar la pàgina web oficial de Correus o bé trucar per telèfon; el número de l’oficina de Lloret és el 972 36 46 78.

Fran Melero ha afegit que, a banda de prestar els serveis bàsics, aquests dies Correus també està a disposició del Govern espanyol per ajudar en el que faci falta i, entre altres coses, ha repartit menjar a hospitals i a residències de gent gran.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.