L'Institut Rocagrossa ha guanyat el primer premi d'un concurs, anomenat 'El recorregut de l'energia'. Es convoca, cada any, arreu de l'àmbit educatiu català i en aquesta ocasió el primer guardó en la categoria de 4rt d'ESO és per al centre lloretenc.
El treball guanyador, elaborat pels alumnes del Rocagrossa, s'ha centrat en trobar una il·luminació eficient a l'interior dels edificis. En aquest cas, van estudiar què gasta l'institut en electricitat i van concloure que “el 60% part es deu als fluorescents engegats durant tot el curs”, tal i com explica la mestra Loli Pla.
Arran d'aquesta auditoria, van crear un mecanisme que permet apagar els llums automàticament quan hi ha prou il·luminació exterior. Tot i que el projecte ha rebut aquest reconeixement, ara per ara no s'executarà. De moment, al Rocagrossa volen fomentar l'estalvi energètic amb la instal·lació de plaques solars. No descarten però, més endavant, instaurar aquest sistema.
El van idear els alumnes de 4rt d'ESO, que pertanyen a la Comissió d'Investigació i Divulgació Científica del centre. A més, l'han desenvolupat de dalt a baix en hores extraordinàries, és a dir, fora de l'horari escolar.
L'institut Rocagrossa ja es va endur l’any passat el segon premi del concurs, que ara ha guanyat. El guardó són entrades a Port Aventura i una estada de tres dies en un alberg del Masnou.