23.3 C
Blanes

Els clients de les terrasses no cal que ensenyin el passaport Covid per entrar al lavabo o a pagar

Preocupació en el sector de la restauració de Lloret per l'increment d'anul·lacions de sopars d'empreses.

Lectura del passaport Covid en un establiment (Nació Digital)
Lectura del passaport Covid en un establiment (Nació Digital)
Nino Gómez

Petita novetat en l’ús del passaport Covid que s’exigeix per entrar als bars, restaurants i cafeteries: els consumidors que estan en una terrassa i han d’accedir a l’interior del local (ja sigui per anar al lavabo o bé per pagar la consumició) no cal que presentin el certificat. La mascareta, això sí, és obligatòria.

Ho ha confirmat el president de l’associació de bars, restaurants i cafeteries de Lloret, Nino Gómez, que assegura que en general no tenen problemes a l’hora de demanar el passaport, amb alguna excepció aïllada.

“Generalment, la gent acata el que li demanes, tot i que sempre hi ha algun cas puntual de picaresques, emprenyades, fulls de reclamacions i amenaces de denúncies per la vulneració dels drets individuals…”

Nino Gómez

En aquest sentit, Nino Gómez ha recordat que l’obligació de demanar el passaport la marca el Govern i que els restauradors es limiten a complir la normativa.

Sobre l’ús del passaport, Gómez alerta que a vegades surt en vermell, però simplement tornant-lo a descarregar ja és vàlid.

D’altra banda, el sector encara les festes nadalenques amb preocupació després que els últims dies hagin començat les anul·lacions dels dinars i sopars d’empresa, arran d’unes declaracions del conseller de Salut, Josep Maria Argimon, en què recomanava no fer aquests àpats de Nadal per evitar contagis.

El representant dels restauradors a Lloret lamenta que altre cop la responsabilitat caigui sobre el sector. En aquest sentit, reconeix que veuen bé que s’apliquin mesures per frenar l’epidèmia, però demana que siguin amb criteri i temps per poder fer una bona planificació.  

“El que no podem fer és que tota la culpabilitat torni a la restauració, aquest cap de setmana hem tingut moltíssimes anul·lacions de grups”

Nino Gómez

Els restauradors insisteixen en què la gran majoria d’establiments sempre ha complert amb rigor totes les mesures de seguretat anticovid imposades.  

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.