23.3 C
Blanes

Els Pressupostos Participats, que comencen aquest dilluns, es podran votar per Internet

A partir de dilluns es podran presentar les propostes. Es presenten amb diverses novetats encaminades a incrementar la participació.

El local del barri dels Pescadors és un acord dels Pressupostos Participats
El local del barri dels Pescadors és un acord dels Pressupostos Participats
Josep Lluís Llirinós

Novetats en la segona edició dels Pressupostos Participats, que comencen dilluns vinent, 27 de febrer. Recordem que la iniciativa permet als veïns decidir –a través de votacions- quins projectes de millora volen impulsar en els seus barris.

Amb l’objectiu d’incrementar la participació, l’Ajuntament permetrà votar a través d’internet o de l’aplicació Lloret Smart. A més, s’incrementa el termini a dues setmanes; igual que el període per presentar les propostes. Una altra novetat és que també podran dir-hi la seva els veïns que no estan empadronats a Lloret però que hi tenen una segona residència, sempre i quan s’inscriguin en el registre de participació. A més, el regidor de Participació Ciutadana, Josep Lluís Llirinós, ha explicat que es crearà un espai de debat a través d’internet i que es compartiran les propostes de les diferents zones.

Aquests dies s’han començat a repartir uns fulletons informatius sobre els Pressupostos Participats. Durant el mes de març, es recullen les propostes, que han de complir certs requisits.

L’any passat, en què la iniciativa es va dur a terme per primer cop, es van acordar nous equipaments esportius, millores en enllumenat o parcs infantils, adequar camins, locals socials i col•locació de papereres. Ja n’hi ha d’executats. Els que s’han retardat més ha estat, segons el regidor, per qüestions tècniques o bé per compliment de terminis i procediments.

Un cop recollides les propostes, es fan les assemblees per zones i barris per debatre i escollir els principals projectes de millora. Entre l’abril i el maig, els tècnics municipals valoren les propostes per comprovar quines són viables. Un cop s’exposin aquests criteris, es procediran a votar els projectes de l’1 al 15 de juny.

Com l’any passat, l’Ajuntament posa a disposició dels veïns un total de mig milió d’euros del pressupost municipal, distribuïts entre 13 zones de Lloret.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.