Un centenar de veïns del Rieral han signat per queixar-se dels talls constants que pateixen del servei de telèfon i d’internet.
El barri denuncia que la setmana passada van estar fins a quatre dies sense servei, tot i que la incidència va durar deu dies i, per tant, van estar més d’una setmana amb problemes de connexió. Això va afectar, sobretot, els comerciants, que no podien fer cobraments amb targeta. Donat que pateixen el problema reiteradament, han decidit recollir signatures per demanar que es creïn unes instal·lacions que cobreixin les necessitats del veïnat, segons explica Santiago Gutiérrez, propietari d’una assessoria.
La queixa amb el centenar de signatures es presentaran a la Comissió Nacional de Telecomunicacions, al departament de Consum i a l’Ajuntament. Santiago Gutiérrez explica que han contactat amb Movistar diverses vegades, però que la companyia es desentén del problema.
Els comerciants lamenten que la recollida de signatures hagi tingut poc suport dels veïns. Qui sí que assegura que els fa costat és l’Ajuntament. El regidor Jordi Orobitg ha explicat que el Consistori ja ha actuat al respecte.
Orobitg considera que no es pot tolerar que les grans companyies no compleixin amb el servei que ofereixen, com el destacat tall de subministrament elèctric que hi va haver la setmana passada al carrer Josep Lluhí. El regidor recorda que que des de l’àmbit municipal l’organisme que s’encarrega d’ajudar els veïns és l’OMIC (l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor), tot i que reconeix que la seva tasca és únicament de mediació entre els particulars i la companyia.
Els veïns del Rieral asseguren que seguiran quiexant-se fins que se solucioni el problema i puguin tenir una bona connexió telefònica i d’internet.