23.3 C
Blanes

ICV-EUiA critica que l’Àngels Alemany es quedi sense una de les dues vetlladores per a Educació Especial

En aquest curs, l'Ajuntament ha incorporat el servei a l'escola Pompeu Fabra.

Acte festiu a l'escola
Acte festiu a l'escola
Xavier Rodríguez Pacios, Mònica Cunill

L’Ajuntament de Lloret ha destinat una de les dues vetlladores que hi havia a la Unitat de Suport d’Educació Especial de l’escola Àngels Alemany al Pompeu Fabra, que aquest curs ha incorporat aquest servei. Aquestes unitats atenen alumnes amb dificultat d’aprenentatge, que realitzen algunes classes amb la resta d’escolars per afavorir la seva inclusió.

La decisió l’ha criticat ICV-EUIA, a l’oposició, que considera que, amb aquest trasllat, el servei ha disminuït de qualitat. A més, lamenta que no s’hagi previst una tercera vetlladora per poder atendre les necessitats dels dos centres i, així, assegurar un “bon servei” en l’anomenada Unitat de Suport d’Educació Especia (USEE)l.

El portaveu de la coalició, Xavier Rodríguez Pacios, assenyala que “no discutim que la USEE del Pompeu Fabra tingui una vetlladora, discutim la falta de previsió de l’equip de govern i que el fet de treure una vetlladora fa que el servei quedi curt”. Des d’Iniciativa han qualificat l’acció de “retallada encoberta”. Expliquen que el cost d’una vetlladora fins al mes de desembre seria de 3.000 euros i que hi ha partides dels pressupostos d’enguany d’on es podria aconseguir aquesta xifra.

La resposta per part de l’equip de govern l’ha donat la regidora d’Ensenyament, Monica Cunill, que ha assegurat que “valorarem la situació amb l’equip directiu de l’Àngels Alemany i, si és necessari incorporar una nova figura a l’USEE, es tindrà en compte pels pressupostos de l’any vinent”.

Segons la regidora, aquest curs hi ha 10 nens a la USEE de l’Àngels Alemany i 6 més a la del Pompeu Fabra. Aquestes unitats estan formades per una tutora, una educadora de suport i una vetlladora.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.