21.9 C
Blanes

La Biblioteca acull dos tallers per educar nadons a partir de la música

Una i altra sessió, de jazz i clàssica, estan pràcticament plenes.

Una de les sessions a càrrec de la companyia gironina
Una de les sessions a càrrec de la companyia gironina
Mònica Sàbat

Educar musicalment els infants de fins a 3 anys. Amb aquest objectiu, es duu a terme un taller a la Biblioteca aquest dijous, que es repetirà el proper 24 de maig. Una i altra sessió, amb una vintena de places cadascuna, estan pràcticament plenes. La primera se centra en la música jazz i la segona, en ritmes més clàssics. Els tallers van a càrrec de Musinfant, una companyia gironina creada l’any 2008 que treballa en escoles bressol i altres equipaments del territori, com les biblioteques.

La companyia Musinfant, pionera en el seu moment, neix de la bona sintonia entre Cristina Ferrer i Mònica Sabat. La Mònica argumenta que “és capaç de relaxar i transmetre sentiments d’energia o tristor, depenent del tipus de música i el grup de nens que hi hagi al davant”.

Treballar amb la música permet als grans comunicar-se i jugar amb els menuts. De fet, en cada sessió la companyia porta instruments de percussió, com tambors, maraques o cascabells, i els petits porten el ritme sense problemes.

La sessió d’aquest dijous a Lloret se centra en un estil que pot semblar només per als adults com és el jazz. Sabat destaca que “és un estil que ens agrada i pensem que al nen l’afavoreix, és molt rítmic i amb una part instrumental i amb veu femenina”. A més, tot i que sembla una contradicció, el silenci també té els seus moments en aquestes sessions musicals amb infants.

La companyia Musinfant ofereix dues sessions, de jazz i clàssica, amb nadons de fins a 3 anys, els propers 10 i 24 de maig a la Biblioteca. En els dos casos, a partir de les 10:30h.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.