Aquest diumenge se celebra a la platja de Fenals el Dia del Mar. Una jornada que, a través d’activitats lúdiques, pretén explicar la importància que té per a la vida humana mantenir el mar i litoral nets i ben cuidats.
El programa, que comença a les 9 hores i s’allarga fins a les 13 hores, inclou la neteja del fons marí amb submarinistes i també la iniciació a les aigües obertes. El que es coneix com a via brava, en què es recorrerà nedant la distància que hi ha resseguint la costa des de la Roca d’en Maig fins a Fenals.
El Dia del Mar, que arriba a la 10a edició, es complementa amb una gimcana popular, el joc de l’oca, un tastet de Paddle Surf, tallers, jocs inflables, una xocolatada i un joc de rol per entendre l’experiència dels socorristes de la platja.
El regidor de Medi Ambient és Jordi Orobitg, que assenyala que aquest diumenge la jornada coincideix amb la clausura del Rally Costa Brava Històric.
Com hem dit, aquest dijous s’ha inaugurat el 13è ral·li per a vehicles històrics, tant cotxes com motos, fet que comporta la visita de públic d’arreu interessat en el motor. El regidor considera que l’esdeveniment és “una cita obligada que no només genera ingressos econòmics”.
La celebració d’aquesta prova esportiva comporta un seguit de modificacions en la mobilitat del municipi. Està prohibit aparcar el passeig marítim fins aquest diumenge en diferents franges horàries. L’altra restricció important és que s’anirà tallant el trànsit en diferents moments, per donar pas als vehicles participants del rally, que o bé surten o entren al parc tancat, en les diferents arribades i sortides a Lloret. Podeu consultar aquests horaris al web de Nova Ràdio Lloret.