22.2 C
Blanes

L’exalcalde de Cúllar, Pepe Torrente (PP), demana que se suspengui l’agermanament amb Lloret

La petició ve arran de la voluntat del PDeCAT i ERC, de fer fora la Policia Nacional desplegada a Lloret per l'1-OCT.

Pepe Torrente
Pepe Torrente
Pepe Torrente

L’exalcalde de Cúllar, del Partit Popular, Pepe Torrente, demana que se suspengui l’agermanament amb Lloret de Mar. La petició l’ha fet arran de la voluntat de les seccions locals del PDeCAT i d’ERC de fer fora els agents de la Policia Nacional que s’allotgen aquests dies a la vila, amb motiu del desplegament de l’1 d’octubre. Una voluntat, però, que finalment no s’ha fet realitat ja que, per ordre del ministeri de l’Interior, els policies no han marxat.

Pepe Torrente ha exposat les seves crítiques en un escrit a Facebook. Allà, diu textualment que “Cúllar no pot ser còmplice d’un govern que té trets propers a la xenofòbia” i proposa que l’agermanament quedi suspès fins que l’actual govern de Lloret “no rectifiqui aquesta proposta infame contra les forces i cossos de seguretat espanyols”. Torrente, a més, diu que “no em sembla bé que a un cos de la policia, per ser espanyola, se li digui que marxi. Rebutjo que es faci ús del poder que s’obté de manera democràtica per fer expressió d’intolerància amb aquells que  han vingut a Lloret a descansar”.

L’exalcalde de Cúllar ha assenyalat que fa aquesta demanda “com a gest de reafirmació democràtica i com a compromís amb la Guàrdia Civil i la Policia Nacional”, segons podem llegir a les xarxes socials. Reconeix que a ningú li agrada que les forces policials facin servir la força, però considera que s’han de fer complir les normes. En aquest sentit, recorda que “els Mossos d’Esquadra van haver d’intervenir de manera violenta en la Plaça Catalunya l’11-M. A ningú li agrada fer servir la força, però la democràcia es defensa amb normes. Si no hi hagués normes, manarien només els poderosos”.

El veí granadí assegura rebutjar qualsevol expressió de violència, en referència als aldarulls del passat diumenge, però, al mateix temps, reclama que els ciutadans compleixin amb les normes de l’estat de dret. Sobre els fets de l’1 d’octubre, a més, creu que el govern central s’hauria d’haver imposat molt abans.

Pepe Torrente ha volgut deixar clar que les declaracions les fa a títol personal, sense tenir cap vinculació amb el consistori de Cúllar. A més, ha destacat la bona relació que ha tingut sempre amb els diferents alcaldes de Lloret de Mar, un municipi que, segons diu, sempre s’ha caracteritzat per la seva gran acollida.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.