19.6 C
Blanes

Lloret instal·la un ‘radar smile’ per reduir la velocitat del trànsit a l’avinguda del Rieral

Es tracta d'un panell lluminós, que posa una cara somrient o trista, depenent de la velocitat dels vehicles.

El 'radar smile', en funcionament a l'avinguda del Rieral
El 'radar smile', en funcionament a l'avinguda del Rieral
Paulino Gràcia, Albert Robert

Lloret de Mar es dota d’un ‘radar smile’. Es tracta d’un panell lluminós, que ha començat a proliferar a les àrees urbanes de pobles i ciutats. Detecta la velocitat a la qual van els vehicles i posa una cara somrient o trista, depenent de si la velocitat està per sota o per sobre del límit permès. La finalitat és que el conductor s’adoni de la rapidesa a la que va i que freni.

La voluntat d’aquest ‘radar smile’ no és multar sinó informar de la velocitat a què circulen els cotxes o motos en carrers on se sol córrer més del que està permès.

A Lloret, el primer ‘radar smile’ s’ha col·locat a l’avinguda del Rieral, entre l’escola Pompeu Fabra i les pistes d’atletisme. Ho van demanar els pares dels alumnes del centre, que van fer arribar la petició al grup municipal de En Lloret Sí Se Puede. El seu regidor i portaveu, Paulino Gracia, assenyala que “vam rebre queixes, sobretot dels pares del Pompeu Fabra, perquè allà hi ha dos passos de vianants i els cotxes van ràpid”.

El ‘radar smile’ es va col·locar a principis de setembre a l’avinguda del Rieral, amb la idea que estigués operatiu amb l’inici del curs escolar, quan hi ha més trànsit en aquest indret. Es trata d’una via a la qual es pot circular a un màxim de 30 quilòmetres per hora. El regidor de Mobilitat, Albert Robert, assenyala que el ‘radar smile’ té una finalitat de “conscienciació” en relació a la seguretat viària.

El preu del ‘radar smile’ és de prop de 4.000 euros per unitat. No es descarta posar-ne més en altres indrets de Lloret, especialment a prop de les escoles, depenent de la disponibilitat pressupostària de l’Ajuntament.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.