Bones previsions per a la Botiga al Carrer, que ocuparà, al llarg d’aquest dissabte, tot el centre de la vila. S’espera una jornada assolellada i temperatures agradables, que, sens dubte, ompliran els carrers de clients interessats en trobar alguna oferta interessant. Segons fonts municipals, hi haurà més de 50 parades, corresponents a establiments del centre i dels barris de Lloret.
La Botiga al Carrer s’organitza dues vegades a l’any, amb un mateix objectiu: que els comerciants es treguin de sobre els estocs que els queden de la temporada i que els vianants s’enduguin a casa productes a molt bon preu. Miquel Juanola -exbotiguer de la vila, que ha participat moltes vegades a la iniciativa- assegura, però, que “no és negoci, no es ven, sinó que es regalen articles que et queden per poder tenir un romanent de liquiditat i pagar les factures”. Ho va dir en la tertúlia de veïns feta aquest dijous a la ràdio.
Des de l’Ajuntament, conviden tothom a passejar i remenar entre les parades que aquest dissabte trobarem al carrer Sant Pere, Cervantes, Sant Romà, i a les places de l’Església, Piferrer i del Carme. Jordi Orobitg, regidor de Comerç, assenyala que “l’ambient està molt bé i trobes ofertes molt atractives”.
La Botiga al Carrer arriba després de gener i febrer, dos mesos complicats, de poc calaix per a les botigues, que tenen ganes de vendre estoc i renovar els productes de temporada. Amb aquest motiu, participen a la jornada, que compta amb activitats complementàries, com paradetes de menjar. “Tot el que sigui sumar és interessant”, conclou Orobitg. Francesc Alsina, president del sector, explica que els restauradors poden participar a la Botiga al Carrer “posant una parada amb dos o tres productes a un preu barat o fent un menú especial per a la jornada”.
La Botiga al Carrer coincidirà, aquest dissabte, amb una fira d’alimentació que té lloc a la plaça de la Vila. Els vianants també trobaran activitats infantils pel centre de Lloret. La jornada té lloc de les 10 del matí a les 8 del vespre.