Es posa en marxa una campanya de voluntariat per a millorar el bosc de Fenals. La iniciativa l’organitza Xatrac, l’associació ambiental que gestiona la Casa del Mar situada a la platja. Els seus responsables expliquen que, d’una banda, volen dur a terme accions per a retornar la vegetació originària de la zona, i, de l’altra, conscienciar la ciutadania del valor que té aquesta pineda.
Arianne Bucci, de l’entitat Xatrac, explica que “la idea és netejar el bosc, eliminar les plantes invasores, plantar espècies autòctones i donar-ho a conèixer, ja que és un bosc de gran varietat proper al nucli urbà”.
La campanya de voluntariat s’allargarà una setmana, a principis del mes d’abril. Les inscripcions ja són obertes i s’han de formalitzar a través de la pàgina web de Xatrac (www.xatrac.org).
La iniciativa compta amb ple suport des de l’Ajuntament, propietari d’aquesta pineda, la qual havia de ser urbanitzada al 2003. El consistori va decidir preservar-la de la construcció i ara és una zona verda, que es vol anar millorant. Ignasi Riera, regidor de Medi Ambient, qualifica el projecte de “genial” en el sentit que vol fomentar “la participació ciutadana per a preservar i conscienciar la pineda de Fenals”.
Precisament els representants de Xatrac seran diumenge a la Casa del Mar, per atendre les persones que vagin caminant amb el Xino Xano. Abans d’arribar al paratge de Santa Cristina, per assistir a l’Aplec dels Perdons, faran una parada a Fenals. Un membre de la penya, Miquel Joancomartí, assenyala que “ens donaran explicacions de les feines que volen fer per recuperar el bosc, amb la participació dels veïns”.
Després d’esmorzar i visitar els jardins de Santa Clotilde, caminaran fins al paratge, per gaudira dels actes de l’aplec i de l’arrossada, prevista per a 800 persones.
El plat fort és la presentació de les noves Obreres del 2014, que són Mireia Fornaguera, Sandra Palau, Marina Lloveras i Maria Babí. També prendrà el relleu el nou Obrer Major. Arseni Frigola ocuparà el càrrec que durant vuit anys ha desenvolupat Salvador Palaudelmàs al capdavant de l’Obreria de Santa Cristina.