La filosofia serà la protagonista de la xerrada que organitza el Club Marina Casinet per demà al vespre. El ponent serà Oriol Colomer, que per poder fer una definició d’aquesta disciplina, començarà fent-ne una introducció dividint-la en tres branques: l’ètica, la lògica i la cosmologia.
Els pensadors grecs, demostrant la seva modèstia, no es consideraven plens de saber (o sofia, en grec), sinó que es feien dir “amics del saber” (filos vol dir amic) i d’aquí ve la paraula filosofia. Segons Oriol Colomer, tot i viure en un món tan tecnificat, sembla que la filosofia sigui un aplec de coneixements teòrics que no tenen aplicació pràctica o quotidiana.
El ponent reconeix que avui en dia la sèrie de TV3 Merlí ha contribuït a posar-la de moda, tot i que considera que el tipus de docència que imparteix el professor protagonista no seria viable aplicar-lo a la vida real.
La xerrada sobre filosofia a càrrec d’Oriol Colomer es farà demà divendres al vespre, a partir de les vuit, a la seu del Club Marina Casinet.