Partit Demòcrata Català és el nou nom de Convergència Democràtica de Catalunya, tal com ha decidit el partit en el congrés fundacional d’aquest cap de setmana. L’encarregat de fer públic el nom ha estat el lloretenc Albert Robert, com a president de la mesa de la comissió encarregada d’escollir el nom.
Els convergents van haver d’escollir entre 350 propostes de nom diferents. Albert Robert ha argumentat que van decidir eliminar la paraula “Nacionalista” del nom perquè ara mateix a Europa se’n podria fer una lectura negativa i van optar pel nom de Partit Demòcrata Català. Un fet que DemòcratesCAT –el grup creat pels exmembres d’Unió- ja ha criticat i ha anunciat que emprendrà accions legals al respecte. Albert Robert, però, està tranquil i ha explicat que d’aquest assumpte els advocats del partit.
Segons Albert Robert, després de tres dies intensos de feina, la formació ha aconseguit refundar-se i crear un partit nou, que es diferencia de la tradicional CDC i que podrà obrir-se a més persones que fins ara potser no s’hi sentien identificades.
De cara al 23 de juliol, el nou partit farà les eleccions de la direcció, on es podrà votar per internet.