21.9 C
Blanes

Prohibit obrir nous locals de lloguer de ‘patinets elèctrics’ fins que hi hagi ordenança

La moratòria es va aprovar al ple d'ahir i l'oposició va ser molt crítica, perquè no creu que aquesta acció resolgui el problema.

Una botiga de lloguer de ginys elèctrics
Una botiga de lloguer de ginys elèctrics
Jaume Dulsat, Albert Robert, Marc Fuertes, Cristian Fernández, Jordi Orobitg, Xavier Rodríguez Pacios, Jordi Hernández, Paulino Gracia i Enric Martínez

L’Ajuntament ha aprovat la suspensió temporal de llicències per obrir noves botigues de lloguers de ginys elèctrics, el que popularment es coneix com a patinets elèctrics i que fa uns mesos que està molt de moda. Ara mateix, hi ha oberts onze establiments que lloguen aquests vehicles a Lloret.

Tot i que el Govern va comptar amb el suport necessari per aprovar la moratòria, l’oposició va ser molt crítica, perquè no creu que aquesta acció resolgui el problema. De fet, el Govern reconeix que això sol no soluciona res, però assegura que estan treballant de diferents maneres per afrontar aquesta problemàtica i tant l’alcalde, Jaume Dulsat, com el regidor de Mobilitat, Albert Robert, també portaveu del PDeCAT, asseguren que ja hi ha l’esborrany d’una ordenança que ha de regular-ne l’ús.

L’alcalde va ser contundent en assegurar que és un problema greu que els preocupa molt i que hi estan molt a sobre. En la mateixa línia, Albert Robert explica que han decidit aplicar aquesta moratòria perquè hi havia diferents persones interessades en obrir noves botigues de lloguer de ginys elèctrics.

El MILLOR de Marc Fuertes va donar suport a la suspensió de noves llicències, però va matisar que és insuficient i va ser molt contundent amb l’alcalde, a qui va advertir que si passa alguna cosa, ell serà el primer en culpabilitzar-lo.

Davant les crítiques que van tard, des del PSC, Cristian Fernández, regidor del Govern, respon que els ginys s’han posat de moda de cop i que encara no hi ha hagut temps de regular-ne l’ús. També ho afirma Jordi Orobitg, portaveu d’ERC, també al Govern.

Xavier Rodríguez Pacios, portaveu d’ICV – EUiA, lamenta que aquesta moratòria no soluciona el problema. C’s també creu que la proposta del Govern no soluciona res. Una cosa semblant pensa Paulino Gracia, portaveu d’ELLSSP, que remarca que el Govern va molt tard.

Sí que veu bé la moratòria el regidor no adscrit, Enric Martínez, que recorda que fa uns mesos ell mateix va presentar una prec al ple perquè es regulés l’ús dels ginys.

L’equip de govern assegura que ben aviat es podrà portar a debat la nova ordenança per regular l’ús dels ginys elèctrics, però recorda que la normativa haurà de seguir tots els tràmits, com l’exposició pública perquè tothom pugui presentar-hi al·legacions.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.