Representants de Lloret són avui a Suïssa. Concretament, a Lausanne, seu del Comitè Olímpic Internacional. Avui divendres és el dia en què la vila rep la flama olímpica. L'encesa l’han realitzat dos esportistes, que han lliurat el foc a Joan Antoni Samaranch, el qual l’ha entregat a Xavier Crespo, alcalde de Lloret. Aquest és l'acte oficial, el protocolari, que s’ha dut a terme al migdia.
Després s’ha dinat amb les autoritats i a la tarda els representants locals tornen cap al municipi. En canvi, la flama farà un recorregut per diverses ciutats catalanes que han estat seu dels jocs, fins arribar, el 10 d'octubre, a Lloret, per a donar pas a les vuitenes olimpíades per a esportistes amb alguna discapacitat intel·lectual.
L'alcalde, Xavier Crespo, ha assegurat que el nom de Lloret és conegut a Lausanne per tothom. “Hem d’estar tranquils, segurs i contents que la marca Lloret és coneguda a Europa”. Xavier Crespo també s'ha referit a la xifra de 1.000 voluntaris, assolida fa dos dies. Ha assegurat que ha estat tot un repte, “molt difícil”, que demostra que hi ha implicació per col·laborar en organitzar els jocs Special Olympics.
Els jocs es duen a terme a Lloret de l'11 al 15 d'octubre. Hi participen 2.200 esportistes, vinguts de tot arreu. Per primera vegada, l'allotjament i les proves s'emplacen en un mateix municipi.