21.9 C
Blanes

Salut fa un ‘pas endavant’ per obrir les farmàcies a les nits durant el mes de març a Lloret

Això va revelar Jaume Dulsat ahir en el ple, en què va llegir el contingut de la carta enviada per la conselleria

L'alcalde Dulsat intervé en un moment del ple d'ahir
L'alcalde Dulsat intervé en un moment del ple d'ahir
Jaume Dulsat, Paulino Gracia, Xavier R Pacios, Marc Fuertes, Jordi Orobitg, Enric Martínez, Antonio Lorente i Jordi Hernández

Salut es compromet, per escrit, a estudiar que les farmàcies de Lloret obrin a les nits durant tot l’any i no només a l’estiu, cosa que passa des del 2012. Això va revelar Jaume Dulsat (CiU) ahir en el ple, en què va llegir el contingut de la carta enviada per la conselleria. L’alcalde ho interpreta com la ‘ferma voluntat’ per part del govern català de fer “un pas endavant per poder reobrir les urgències dels CAP”.

Dulsat afegeix que ja s’ha reunit amb Toni Comín i que ha mostrat ‘bona predisposició i sensibilitat vers Lloret’, la qual no es donava amb l’anterior conseller de Salut, Boi Ruiz.

Tot plegat, arran de la moció presentada per En Lloret Sí Se Puede sobre la reobertura dels CAP a les nits. Paulino Gracia assenyala que “és urgent, no podem estar sense CAP ni farmàcies, però no obriran si no se’ls paga”.

La moció va rebre el suport de tota l’oposició i l’abstenció de l’equip de govern, que considera que el nou conseller necessita més de 30 dies per poder reobrir els ambulatoris de la vila en horari nocturn.

Durant el debat, Xavier Rodríguez Pacios (ICV-EUiA) va convidar tots els grups a reunir-se el proper dilluns per “consensuar mobilitzacions per fer pressió a la Generalitat” en cas que no es respecti aquest termini.

El cap de l’oposició, Marc Fuertes (MILLOR), veu ‘complicat’ que les farmàcies obrin si els ambulatoris no ho fan.

Jordi Orobitg (ERC-Avancem) afegeix que “és una exigència justa, no és de rebut que Lloret no tingui CAPs d’urgències ni farmàcies de guàrdia“.

El d’ahir va ser un plenari marcat per reclamacions en l’àmbit de la Salut. Els grups van reclamar, per unanimitat, transparència en els sous i comptes de la Corporació del Maresme i la Selva, i fins i tot no van descartar accions judicials o demanar la dimissió de Núria Constants.

Enric Martínez (PP) va explicar el cas d’una veïna a qui li van enviar una factura a casa, en què “la Corporació li reclamava 167 euros per haver atès el seu fill per una caiguda a l’escola, deien que no hi havia comunicar de l’assegurança escolar“.

Antonio Lorente (PSC) i Jordi Hernández (Ciutadans) van assenyalar que totes les formacions polítiques van ‘a una’ en els temes de salut.

 

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.