18.9 C
Blanes

Un grup d’usuaris de la ‘Tarda Jove’ de Lloret, segon premi del concurs de Hip-Hop per la Pau

La cançó, titulada 'De qué lado estás?', parla de les diferents formes de violència que pateixen els adolescents.

Una escena del videoclip
Una escena del videoclip
Cristian Fernández

Set usuaris del projecte Tarda Jove de Lloret han guanyat el segon premi del concurs de Hip-Hop per la Pau, organitzat per l’Institut Català Internacional per la Pau. La cançó, titulada De qué lado estás?, parla de les diferents formes de violència que pateixen els adolescents. I fa una crida als joves perquè denunciïn qualsevol tipus de violència. El regidor de Benestar i Família, Cristian Fernández, recomana a tothom veure el videoclip i fixar-se molt en el valor de la lletra.

La cançó parla tant de la violència física com de la verbal i fa referència a l’assetjament escolar, a les relacions d’abús de poder entre iguals i a la violència social. La lletra fa una crida a la reflexió sobre aquestes situacions i anima els joves a identificar-les i a ser part de la solució, ja sigui denunciant-les o condemnant-les.

El videoclip de la cançó es pot trobar al canal de YouTube de l’Institut Català Internacional per la Pau.

Recordem que la Tarda Jove, impulsada pel departament de Benestar i Família i la Fundació SER.GI, és un projecte d’educació en medi obert que treballa amb adolescents des d’una perspectiva comunitària i amb propostes que parteixen del seu interès. L’objectiu és que puguin impulsar activitats del seu gust ells mateixos i evitar que passin les tardes al carrer sense fer res.

El concurs Hip-hop per la Pau, que enguany ha celebrat la segona edició, té per objectiu donar visibilitat al compromís i la creativitat dels joves en l’àmbit de la cultura de pau. El certamen compta amb el suport del Departament d’Ensenyament i de la Direcció General de Joventut de la Generalitat.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.