La piscina de Lloret, inaugurada oficialment aquest dimecres, ha de ser un motor econòmic per a la destinació, ja que s'espera que generi més visites de caire turístic. Això argumenten les autoritats, que defensen la necessitat de posar en marxa a la vila una piscina de mides olímpiques, és a dir, de 50×25 metres.
Un dels polítics presents ahir a Lloret va ser Ivan Tibau. El secretari general de l'Esport i exregidor de l'Ajuntament qualifica la piscina "d'instal·lació modèlica". Considera que “ha de donar servei a veïns i visitants, ha de permetre que la destinació sigui més competitiva turísticament i obre un ventall de possibilitats per a portar equips i competicions”.
Ivan Tibau conclou que a Lloret “té sentit” engegar una piscina de 50 metres, ja que permetrà acollir competicions oficials d'àmbit internacional. L'alcalde, Romà Codina, conclou que “era necessari tenir una visió més àmplia i anar més enllà dels 25 metres” en construir una piscina de mides olímpiques.
L'alcalde recorda que durant el 2013 Lloret va registrar més de 35.000 reserves de turisme esportiu. Assegura que haurien estat més, si la piscina hagués estat oberta.
L'esperat equipament, que va obrir portes dilluns, compta amb un miler d'usuaris, entre abonats, membres del Club de Natació Lloret i alumnes dels cursos municipals de natació.
(Foto: Romà Codina s'adreça als presents en la inauguració ahir a la piscina, acompanyat de Francesc Homs i Ivan Tibau, entre altres)
Arxiu de so: Ivan Tibau i Romà Codina